Jakość kształcenia studentów - opiniowanie wymagań programowych
Uchwałą Rady Krajowej IARP nr O-15-III-2011 z dnia 19 kwietnia 2011 r., został powołany Zespół do spraw Edukacji Dzieci i Młodzieży. Pracom Zespołu przewodniczy arch. Małgorzata Gruszka, członek Rady Krajowej; w pracach Zespołu biorą udział architekci: Zenon Remi, Urszula Szabłowska, Dariusz Śmiechowski, Aleksandra Nurek, Borysław Czarakcziew, Joanna Leonowicz.
Dlaczego tak ważną jest troska o edukację młodego pokolenia? Odpowiedź na to pytanie stanie się oczywista, gdy uświadomimy sobie, że przyszła jakość naszego środowiska będzie określana przez tych, którzy dzisiaj są dziećmi. Powtarzana wielokrotnie fraza: "środowisko zbudowane stanowi kontekst, "kadr życia", który w istotny sposób wpływa na fizyczną i duchową jakość życia, i w którym młodzi ludzie zaczynają wzrastać do swoich przyszłych ról jako obywatele" nabiera znaczenia. Edukowanie przyszłych twórców i odbiorców architektury jest niezaprzeczalną koniecznością. Służy wzrostowi świadomości społecznej, uczy identyfikacji z miejscem zamieszkania, buduje chęć wpływania na swoje otoczenie i jego losy.